Mokytojų akademijos stovykla

2018–2019 mokslo metų pradžioje Radviliškyje startavo „Mokytojų akademija“, į kurios veiklą aktyviai įsitraukė pedagogai iš įvairių rajono mokyklų. Buvo suburtos dvi komandos iš 28 pedagogų, kurių dalyviai kiekvieną mėnesį rinkdavosi Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus patalpose, vedė atviras pamokas, susipažino su metodinėmis naujienos, užsiėmimuose atskleidė pamokose pasiteisinusius šiuolaikinės pamokos organizavimo būdus ir pamėgtus metodus, sėmėsi patirties vieni iš kitų.

Džiugu, kad šią idėją palaikė miesto savivaldybės vadovai, susirinkę į „Mokytojų akademija“ atidarymą – Radviliškio rajono savivaldybės mero pavaduotojas Kazimieras Augulis, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Genovaitė Juodeikienė, Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus vedėja Rita Vaigauskienė. Programos koordinatorė – Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus metodininkė Edita Varneckienė, jai talkino Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus metodininkė Živilė Laurutienė. Visų metų veiklą vainikavo dviejų dienų metodinė „Mokytojų akademija“ stovykla.

Čia mokytojai tobulino ne tik profesines, bet ir asmenines kompetencijas. Pasak psichologės Astos Blandės, mokytojų patirtis dažniausiai yra susijusi su rūpinimusi kitais ir įsiklausymu į kitų žmonių poreikius. Neretai savi poreikiai užmetami kažkur giliai savyje, todėl labai svarbu mokytojui atsigręžti į save, pasverti savo asmeninius gebėjimus, bendrauti su kitais. Pirmąją stovyklos dieną lektorė Enrika Benevičienė paakino mokytojus pastebėti, kaip perdegimas dažnai pasireiškia mokytojo darbe ir pateikė būdų, veiklų pavyzdžių, kaip galima įveikti šią būseną. Mokytojai susidomėję klausėsi paskaitos „Pedagoginis perdegimas: prevencija ir atsparumas“, atliko praktines užduotis, numatytas veiklas. Antrosios stovyklos dienos ankstyvą rytą kartu su saule atvyko Radviliškio rajono Visuomenės sveikatos biuro trenerė Jolanta Tarutienė, kuri pademonstravo ypatingą mankštos būdą – kalanetiką (plastinės gimnastikos rūšis, siejanti jogą ir baleto elementus). Pasak specialistų, ši „karališka“ mankšta padeda ne tik puoselėti kūną, bet ir pagerina dvasinę savijautą. Po treniruotės „Mokytojų akademija“ dalyviai klausėsi įtraukiančios kaučingo specialisto, mokymų trenerio Donaldo Duškino paskaitos „Retorika, kaip bazinės komunikacijos priemonė“. Lektorius teigė, kad retorika yra vienas seniausių žmonijos menų, kurį daugelis supranta kaip gebėjimą įtaigiai kalbėti, pristatyti save, manipuliuoti auditorija. Tačiau tai – tik ledkalnio viršūnė. Treneris paskatino susimąstyti, o kas gi slypi po vandeniu? Kokia tikroji retorikos esmė? Donaldo Duškino paskatinti į šiuos klausimus stengėsi atsakyti mokymų dalyviai. Be to, po suplanuotų paskaitų ir pedagoginių pertraukėlių metu mokytojai nesėdėjo sudėję rankų, bet aktyviai dalinosi savo patirtimi bei inovacijomis, kurias taiko savo praktikoje, mokė vieni kitus žaidimų, aktyvių veiklų, efektyvių metodų, kurie veikia ugdymo procese. Ir tai atliepė svarbiausią „Mokytojų akademija“ idėją – mokytis vieniems iš kitų.

Statistika liudija, kad mokyklose dirba dauguma vyresnio amžiaus pedagogų, visuomenėje taip pat yra susiformavęs stereotipas, kad daug metų dirbantys, ar vyresnio amžiaus mokytojai jau nebegali pasikeisti ir jiems labai sunku dirbti su nauja vaikų karta. „Mokytojų akademija“ dalyviai tik įrodo, kad mokytojai visada atviri naujovėms, nori keistis, trokšta judėti pirmyn, ieškoti, kurti. Labai svarbu, kad inovatyvių mokytojų prasmingos veiklos ir iniciatyvos užkrečia kitus kolegas bei mokinius, motyvuoja siekti bendrų tikslų.

Metodinė stovykla „Mokytojų akademija“  finansuota iš Radviliškio rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų, Erasmus+ K2 strateginės partnerystės projekto „PARENTS FACE CHALLENGES: HOW TO HELP THEM“ („Tėvai patiria iššūkių: kaip jiems padėti“, Nr. 2017-1-LT01-KA204-035178) bei Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus biudžeto renginiams lėšų.